Dobré pivo by nemalo byť príležitostné

Autor: Peter Chňupa | 2.11.2014 o 13:11 | (upravené 3.11.2014 o 18:08) Karma článku: 5,03 | Prečítané:  1272x

Už viete, že pivní giganti produkujú unifikované pivo takmer bez chuti. Viete, že pivo nemá len sedem chutí. Máte svoju predstavu o dobrom pive a nadnárodné korporácie do nej nezapadajú. To je super, ale prečo vás potom stále vidím v krčme na Krušoviciach, alebo tankovom Bažante?  

Všetci pri výbere piva venujeme pozornosť cene a ťažko je to niekomu mať za zlé. Treba ale brať do úvahy aj čo za tú cenu dostávam. Často platí, že nie som taký bohatý, aby som kupoval lacné veci.

Naše podvedomie je masírované reklamami na každom kroku, takže porovnávanie s gigantom sa podľa mňa na nejakej úrovni v rozhodovacom procese väčšinou nachádza. Ich pivá sa na nás valia odvšadiaľ. Na vidieku iné ani nemáme na výber, ________ (doplň "lokálnu" značku - ktorá sa aj tak vyrába v Hurbanove, alebo vo Veľkom Šariši) za 1€ je jediné, čo je v ponuke. Poznáme ich tiež z hypermarketov, kde cena klesne aj pod to jedno euro, vrátane zálohy za fľašu. To je podľa mňa ďalší faktor, ktorý prispieva k tomu, že ich máme zažité, ako lacné pivo, aj dlho potom, čo sme pochopili, že nie je dobré.

Iná situácia nastáva napríklad v našom hlavnom meste a to tým viac, čím sme bližšie k centru. V extrémnom prípade môžeme v centre zájsť na Bažanta za 2 eurá a hneď vo vedľajšej ulici, takmer o dvere vedľa máme za tú istú cenu pivo zo Stupavaru (nový podnik tu).

Vždy budú existovať podniky s najrôznejšími cenami, svoje obľúbené môžete spomenúť v komentári. Typicky však bude pivo z veľkého pivovaru o trochu lacnejšie, ako pivo z malého. Rozdiel môže byť na úrovni 20, 30, 50 centov. Teraz Vám položím otázku a sami si na ňu odpovedzte - na ktoré pivo v takom prípade pôjdete a prečo?

Hovoriť o tom, že hrajú kvalitatívne inú ligu pri konečnom cenovom rozdieli 10-25% mi príde zbytočné, ale pre istotu som to spomenul.

Ďalší problém, nad ktorým sa málokto zamyslí je, koho svojimi peniazmi podporujem. Pri malých hráčoch je vyššie spomenutý cenový rozdiel existenčnou otázkou. Pri veľkých je otázkou udržania 300% marže podniku, prípadne udržanie zisku pivovaru na úrovni 3 miliárd českých korún ročne. Keď sa im to nedarí, namiesto toho, aby sa opýtali sami seba, či niečo nerobia zle, tak spustia hromadné prepúšťanie. Pýtam sa Vás, je toto firma, ktorú chcete podporiť svojou ťažko zarobenou výplatou?

Ja si dám radšej 4 pivá od poctivého podnikateľa, ktorý do svojho produktu vkladá kus svojej práce aj seba samého, než 5 pív od spoločnosti, ktorá pri zisku s deviatimi nulami vyhadzuje ľudí v záujme "efektívnejšej výroby". A to stále nechávam bokom otázku kvality.

Tak sa rozhodnite.

Ale keď niekde začujem, že pivo z malých pivovarov je príliš drahé a preto naň človek zájde iba príležitostne, je to podľa mňa minimálne úsmevné.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?